Hermitage

Zaterdag 15 februari 2020

In Hermitage Amsterdam schittert de fabelachtige juwelencollectie en rijk gedecoreerde mode van het Russische Hof …en nog veel meer!  (al geweest)

We starten met een leuke lunch aan de Amstelhoeck en wandelen daarna moeiteloos naar de Hermitage.

Honderden juwelen, samen met vele portretten en een overdaad aan rijk gedecoreerde japonnen en kostuums presenteren twee eeuwen mode en juwelen, gedragen door de high society aan het Russische Hof in St. Petersburg. Flamboyante keizerinnen Anna, Elisabeth en Catharina de Grote en grootvorsten verwelkomen ons in schitterende kostuums. Daarop kozen zij de verfijnde juwelen van Cartier, Tiffany en zeker de hofleverancier Fabergé!

De tentoonstelling zelf is knap vormgegeven door ontwerper Carlo Wijnands en begint in een smaragdgroene balzaal, waar Tsjaikovski klinkt en baljaponnen, waaiers en juwelen staan te pronken… Gidsen wijzen ons de weg!

Dan heeft u zelf nog alle tijd voor: Dertig reusachtige groepsportretten uit de 17de eeuw, die u niet mag missen mag !. Het zijn “broers en zussen van de Nachtwacht”, uniek in de wereld en nu vanwege hun grote formaat hier samengebracht.

Ook het Outsider Art Museum zal boeien met verrassende , niet-gepolijste kunst  van vrije, moderne kunstenaars.

Tenslotte de nieuwste attractie: laat u verbazen door Panorama Amsterdam. In een surroundshow met de nieuwste projectietechnieken beleeft u het ontstaan en de groei van Amsterdam aan de Amstel, van de  middeleeuwen tot nu. Adembenemend en inspirerend!

Kunstzinnig voldaan verkassen we naar Vinkeveen, waar de afscheidsborrel wacht en we die heerlijke Hermitagedag kunnen afreageren in smakelijke superlatieven!

Trip

Zaterdag 15 feb. 2020

Vertrek bus

10:00 uur Oldeneellaan