Concert Eindhoven

Zondagmiddag 9 december 2018

Een zondagmatinee met een meesterlijke titel: “Tsjaikovski versiert Mozart” in het akoestisch perfecte Muziekgebouw Eindhoven!   (al wachtlijst)

De maand december leent zich bij uitstek voor een muzikaal matinee.

Het voert ons dit jaar naar het concert van de Philharmonie Zuidnederland , waar Mario Brunello schittert als dirigent in Haydns Symfonie nr 59, de “Vuursymfonie”. Vervolgens Mozarts Pianoconcert nr.21, de Ouverture uit Rossini’s Il Signor Bruschino en tenslotte Tsjaikovski’s Rococo Variaties

Juist in dit laatste nummer neemt hij ook de solocello ter hand. Omdat dit werk is gebaseerd op Mozart, zet “huispianist” Hannes Minnaar Mozarts geliefde 21ste Pianoconcert er naast!

Met Brunello op de bok zou dat wel eens de meest intieme vertolking ooit kunnen worden!

Maar er is meer! Dit concert staat in het teken van de inauguratie van de Haydn-Chair: die stoel staat niet op het podium, het is een functie voor een artistieke persoonlijkheid, die extra aandacht besteedt aan “de klassieke periode”, - Haydn, Mozart en Beethoven -, ook wel de Weense Klassieken genoemd.

Mario Brunello is de eerste die de Haydn-Chair bekleedt.
Deze bijzondere Italiaanse cellist en dirigent stond in seizoen 2016-2017 al voor dit orkest en kijkt er naar uit om een langere periode intensief met deze musici samen te werken.
Hij is enthousiast en koestert nieuwe verwachtingen en plannen.

We zullen het beleven en laten ons graag muzikaal verrassen!

Uiteraard onderbreken we de terugreis nog voor een gezellige afscheidsborrel in het Brabantse, nog net niet in kerststemming…..

Trip

Zondag 9 dec. 2018

Vertrek bus